fbpx

Știri

Astrid Fodor: „am planificat dezvoltarea digitalizării pe trei direcții importante”

Publicat la data de: 18/09/2020

Începând din 2015, administrația publică locală a municipiului Sibiu a intrat într-un amplu proces de retehnologizare și digitalizare a serviciilor publice, dezvoltată pe trei direcții importante: aplicații mobile, comunicare online și digitalizarea interacțiunii cu sibienii. În curând, cetățenii vor avea la dispoziție un sistem integrat de hărți electronice de utilitate publică, pentru turiști va fi lansat în câteva zile pe Sibiu City App un ghid audio în trei limbi, pentru vizitarea Sibiului, iar programul SALT Sibiu va duce la digitalizarea mai multor servicii, prin depunerea documentelor și eliberarea online a certificatelor, avizelor, acordurilor și autorizațiilor.

  1. Digitalizarea instituțiilor publice este un subiect foarte discutat, mai ales în contextul restricțiilor impuse de pandemie. Orașele se întrec în instrumente digitale creative. Care este strategia Primăriei Sibiu în acest domeniu? 

Oferta pentru digitalizarea serviciilor publice este cu siguranță bogată și pare o cursă a digitalizării, mai ales între municipiile dezvoltate. Viziunea mea pentru Sibiu, și a domnului Iohannis înainte, când era primar, a fost să începem această digitalizare, absolut importantă și esențială pentru relația cu cetățenii și îmbunătățirea serviciilor oferite cetățenilor, dar să o dezvoltăm inteligent, eficient. Nu ne-am grăbit să contractăm servicii doar de dragul îmbogățirii unei liste de proiecte bifate. Ar fi fost simplu așa. Am ales să gândim aceste instrumente digitale în pas cu dezvoltarea serviciilor, în pas cu nevoile esențiale ale sibienilor, dar și în pas cu legislația care este necesar să fie adaptată soluțiilor digitale în sectorul public.

Nu toți utilizează instrumente digitale și de aceea cele două sisteme, fizic și digital, trebuie să funcționeze în paralel cel puțin deocamdată. Această strategie ne-a fost confirmată. Vă dau doar un exemplu. Primăria Sibiu a început digitalizarea încă din 2011 prin platforma de e-administrație pe care se putea face plăți online și se putea comunica cu cetățenii în format electronic. La început erau doar câteva sute de plăți online, în 2015 s-au efectuat deja câteva mii de plăți electronice. În 2019 am ajuns la 30.000 de plăți online iar anul acesta, în doar 8 luni, am depășit pragul lui 2019. Cu toate acestea avem în continuare aglomerație și la ghișee, la termenele limită de plată, semn că nu toți cetățenii utilizează mijloacele electronice. Prin urmare, dezvoltăm în paralel serviciile. Între timp, pentru online, am simplificat plățile pe această platformă și am introdus instrumentul Plata XPRESS. Sibienii nu mai trebuie să își facă cont, cum este cazul pe platforma de e-administrație. Pot intra direct și să efectueze plata impozitelor cu codul de bare de pe deciziile de impunere pe care le primesc acasă la început de an. Pe de altă parte, din contul de pe e-administrație pot consulta istoricul de plăți şi situaţia debitelor. Deci o modalitate de plată nu o exclude pe cealaltă.

Citiți continuarea interviului pe Sibiu 100%